תנועה

התנועה היא 'אם כל חי'...

עוד בטרם נחלץ העובר מרחם אמו, הוא נמדד עפ"י תנועתיותו.

במהלך השנה הראשונה של חיינו אנו מתפתחים בוירטואוזיות מוטורית שאין דומה לה, בשנה השנייה והשלישית לחיינו אנו מבססים את ההתפתחות הזו וצוברים שעות הליכה ויציבות, עד גיל שש נצבור מיומנויות נוספות ונעשיר את הרפרטואר התנועתי שלנו ואז, בהתאם לכישורים, ליכולות ולמוטיבציה נבחר בחיים יותר או פחות תנועתיים.

מחקרים רבים עוסקים בקשר וביחסי הגומלין בין ההתפתחות הפיזית, הקוגניטיבית (הכרתית) והרגשית של הילד/האדם לבין כישוריו ועיסוקיו התנועתיים.

הוכח גם קשר מובהק בין טיפוח דימוי גוף חיובי ובטחון עצמי  בעקבות עיסוק תנועתי רב גוני ועשיר.

בגיל השלישי מיומנויות התנועה, ברוב המקרים, הולכות ומתמעטות, כמו גם הביטחון לעסוק בהם. טווח התנועה הולך ומצטמצם ועמו הקשר והחיבה הגופנית אל 'האני הפיזי'.

באמצעות מפגשי תנועה קבוצתיים, העוסקים בהפעלה כוללת של הגוף, תוך פנייה למודעות, הדרכה, תשומת לב אישית, אוירה נינוחה ומשועשעת, משחקי תנועה והנחייה מקצועית, שב הביטחון העצמי, והשמחה המחודשת לעשייה ולמפגש הגופני.

ההכשרות המקצועיות עוסקות בהכשרת מנחים לגיל הרך בשיתוף עם ההורים, והן למנחי קבוצות עבודה תנועתית לגיל השלישי.

 

לפרטים נוספים צרו קשר
או חייגו 0522-838413
 
 
Feedback Form